Tuesday, April 19, 2011

Tiada Duka Yang Abadi (di dunia ini)


Lagu ini Madre nak dedikasikan khas buat Dr. Farrah yang sedang menjalani pembedahan di Hospital Putra, Melaka. Sebenarnya Madre  sedih sampai menitiskan airmata bila terbaca luahan hatinya dalam tulisan di FB  dinihari (malam tadi.) Rasa tak mampu nak komen lebih-lebih. Hanya doa'mengiringi beliau pada solat malam  mengharapkan RAHMAT DAN KASIH SAYANG ALLAH, mudah-mudahan beliau cepat sembuh dan tabah mengharungi ujian hidup ini.
Beliau seorang yang sangat kuat semangat dan very comitted terhadap tugas. Tak akan ada di Institut ini pegawai wanita macam beliau, sanggup tinggal sendirian di perpustakaan hingga lewat petang tatkala semua kakitangan telah pulang ke rumah masing-masing. Madre tau sebab sebelum meninggalkan beliau kira-kira jam 5.40 ptg Khamis 14 April 2011, beliau masih berusaha menyiapkan tugas yang akan ditinggalkan untuk Madre menyambung tugas tersebut apabila beliau menjalani rawatan yang bermula pada 18 April2011

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini

going to 'resting mode' for couple of weeks...have to finish all the works ASAP today..huhu..
Sunday at 2:15pm ·  · 

  • Shafarin Dickinson likes this.

    • Shafarin Dickinson selamat berehat.. n bertapa menyiapkan kerja.. ^_^
      Sunday at 2:21pm · 

    • Donny Juitah have a good rest Farrah.. :)
      Sunday at 2:31pm · 

    • Farrah Alias yer, shaf...bertapa hari ni...esok takleh bertapa dah....
      Sunday at 2:31pm · 

    • Farrah Alias thanks don......hopefully everything will be fine after this
      Sunday at 2:32pm · 

    • Madre Amor aamiin2 ya Allah.
      Sunday at 2:42pm · 

    • Farrah Alias amin jugak hjh...asyik tergendala jer keje...risau plak saya..baru nak start enjin...masuk workshop lagi..hehe
      Sunday at 2:56pm · 

    • Madre Amor co...ba...an....sabor jer doc. Allah uji hambaNya tentu ada hikmah tersembunyi.
      Sunday at 2:59pm · 

    • Farrah Alias tulah hjh..mmg dah banyak bersabau dah ni...
      Sunday at 3:06pm · 

    • Farrah Alias takut bos pun bising nanti...asyik cuti jer...
      Sunday at 3:07pm · 

    • Madre Amor hehe...dah banyak sabau, tambah sikit jer lagi sabau tu,
      kalau kite kira balik umur kita, berapa lama Allah dah bagi kite sihat kan?

      Sunday at 3:08pm · 

    • Farrah Alias iyer hjh...30 tahun dah saya sihat....tahun ni, saya sakit.....salah satu ujian besar buat saya jugak
      Sunday at 3:19pm · 

    • Madre Amor Sebenarnya sy pun nk ingatkan diri saya sendiri juga, doc.
      Hidup ni penuh dugaan dan cabaran.

      Sunday at 3:38pm · 

    • Farrah Alias betul hjh...
      Sunday at 3:47pm · 

    • Farrah Alias sedangkan di alam kubur pun lagi banyak dugaannya..inikan cabaran atas dunia..tak faham, kenapa ada yang ambil jln mudah utuk selesai masalah dengan bunuh diri...

      • 11 minutes ago

      • 14 hours to go....2nd major surgery tomorrow..hopefully this time the prognosis will be excellent with His Will n Bless..InsyaAllah...dear friends, pray hard for me as well...dah berdebar-debar dah ni..huhu...
        17 hours ago ·  · 

        • 2 people like this.

          • Hana Ayob FA: gud luck 4 surgery 2morrow my dear!kita org kat blpk doakn the best utk u..
            17 hours ago · 

          • Azitth La insyaAllah dr didoakan semuanya berjalan lancar dan semuanya ok amin
            17 hours ago · 

          • Niek Ietta Keep strong dear, HE is always on your side. ^_^
            17 hours ago · 

          • Salamiah Sarif farah semoga baik2 semuanya dan semoga cpt sembuh
            16 hours ago · 

          • Farrah Alias HA, AL, NI n Sal...thank youuuuuuuuu....
            16 hours ago · 

          • Ong G Huai don worry doctors are good in their work now days..you will b ok.
            16 hours ago · 

          • Farrah Alias thank u, madam...harap2 begitulah..penat dah asyik ulang alik hospital..
            16 hours ago · 

          • Ong G Huai pray and ask god for everything to be safe tomorow.u will b ok..tipu kalau x takut....memang takut...but just relaks because we cannot do anything...surgeon knows better....tidur la
            16 hours ago · 

          • Noordin Mustapha Our prayers r 4 yr excellent prognosis n speedy recvry...stay well...amin
            15 hours ago · 

          • Suriani Sidek Gold moga farrah selamat n sembuh ok...
            15 hours ago · 

          • Noorazira Ishak ‎2nd major surgery? surgery apa dr. farrah? hospital mana? Insyallah.. everything will b ok
            15 hours ago · 

          • Donny Juitah Farrah musti kuat semangat and always believe that HE will protect and cure u.. jgn lupa kita ada misi yang perlu diselesaikan setelah Farrah sembuh nanti..will pray for your speedy recovery :) cheers
            15 hours ago · 

          • Nur Hafizan Sharudin Semoga tabahkan hati. InsyaAllah semuanya selamat..
            5 hours ago ·  ·  1 person

          • Valerie Yap Best of luck!!! U gonna b alright!
            3 hours ago · 

          • Rusita Kaslam Insyallh... fa aku doa kan semuanyer lancar ek
            9 minutes ago · 

      Sunday 

2 comments:

Amalina Sulaiman said...

kesian doc farrah...dia sakit ape mi? kanser ke? atooyaiii...cobaan....

Madre Amor said...

bukan kanser, tapi komplikasi selepas melahirkan anak.Sama2 kita doakan dia supaya cepat sihat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...