Friday, April 8, 2011

Anda Menternak Cacing Dan Maggot ke?

Assalamu'alaikum,
Ramai yang tidak menyedari di dalam badan mereka terdapat beribu-ribu ekor cacing yang berjaya diternak dengan jayannya umpama seorang usahawan cacing  pula. Orang yang kuat makan tapi tak gemuk2 kemungkinan mengalami kecacingan (Helminthiasis). 
Eeeee....Tolonglah, Jagalah kebersihan diri. Jangan biarkan diri menjadi "host" kepada berbagai spesis cacing .....uwekkkkk!
cacing gelang

cacing pita


Video yang pertama ini adalah video berkenaan teknik Colonoscopy yang telah mempamerkan sesuatu yang quite impressive iaitu telah penemuan cacing didalam usus.




Video yang dibawah ini pula adalah berkenaan cacing didalam otak. Perempuan ini menyangka dirinya mengidap Brain Tumor tapi sangkaan beliau meleset kerana apabila dibedah, doctor tidak menjumpai sebarang activiti yang terjadinya tumor sebaliknya doctor menjumpai cacing didalam otak perempuan itu.

Mari sama-sama kita saksikan video tersebut



Video yang ketiga ini pula adalah berkenaan dengan Maggot ataupun dikenali sebagai berengga dalam bahasa melayu atau dalam bahasa yang lebih senang difahami ialah ulat sampah. Ulat sampah ini adalah milik seekor BotFly



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...