Sunday, March 27, 2011

Titik Gempa Bumi Menghampiri Malaysia?

Posted on Sunday, March 27 2011 

BeritaOleh: rozmal

"Siapa kata Malaysia adalah selamat dari bencana gempa bumi? Dengan maksiat yang semakin berleluasa, masjid-masjid semakin mati, usaha dakwah secara sukarela semakin kurang, fitnah berleluasa, cerita porno semakin banyak di media arus perdana, tidak hairan jika titik gempa bumi semakin menghampiri Malaysia. Hidup di dunia tak sampai sekelip mata, hidup di akhirat kekal sampai bila-bila. Buatlah semua yang Allah dan Rasul suruh, tinggalkan semua yang Allah dan Rasul tegah, mudah bukan?

Beberapa kejadian gempa bumi pada skala Richter yang kecil sebelum ini yang dilaporkan di Malaysia pada pautan berikut waghih.blogspot.com

TITIK GEMPA HAMPIRI MALAYSIA
Kosmo 27 Mac 2011
Oleh MOHD. ALIF ABU BAKAR dan AFIFI HAFIZ MOHD. NOR
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR – Kekerapan kejadian gempa bumi sejak beberapa tahun kebelakangan ini dipercayai mengakibatkan kedudukan titik gempa di Sumatera, Indonesia beralih dan semakin menghampiri Malaysia.

Pakar geologi, Profesor Madya Datuk Dr. Mohamad Ali Hasan berkata, beliau tidak menolak kemungkinan itu kerana titik gempa biasanya akan mengalami pergerakan sebanyak satu sentimeter setahun jika gempa bumi kerap berlaku di sesebuah kawasan.

Beliau berkata, hakikat tersebut terbukti apabila penduduk negara kini semakin kerap merasai kesan gegaran gempa bumi yang berlaku di negara-negara sekitar rantau ini berbanding sebelum ini.

Sumber: kosmo.com.my

"
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...