Thursday, March 10, 2011

Selawat Pelindung Diri

"

Kumpulan NowSeeHeart merupakan kumpulan penyanyi 5 orang kesemuanya lelaki.
  1. Sariman
  2. Azahari (Ketua Kumpulan)
  3. Huzaimi
  4. Idzhar
  5. Firdaus



SELAWAT PELINDUNG DIRI
tawassalna bi bismillah
wa bil hadi rasulillah [2x]

wa kulli 'arifin billah

wa ahlillahi ya Allah [2x]

ya Allah
syumu silhuda
shuyukhil waraa
nujuu min nada [2x]

bihinnas lahu min kulli aza

bi qadrillahi ya Allah

Maksudnya:
"Kami bertawassul dengan nama Allah dan dengan petunjuk Rasulullah dan setiap orang yang arif mengenai Allah dan ahli Allah,Ya Allah.

Ya Allah!Dengan perantaraan kaum yang mulia,cahaya hidayah,dengan perantaraan amalan kebaikan mereka,kami selamat dari setiap malapetaka dengan kekuatanMu,ya Allah"

Fadhilatnya:
Barangsiapa banyak membaca selawat ini setiap hari akan memperolehi keselamatan dan pertolongan Allah dengan wasilah/perantaraan Nabi Muhammad saw.

وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَـوَتُ وَالاٌّرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ - الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِى السَّرَّآءِ وَالضَّرَّآءِ وَالْكَـظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَـفِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

“Dan berlumba-lumbalah kepada keampunan Tuhan kamu dan syurga yang lebarnya (seluas) langit dan bumi, yang disediakan untuk orang-orang yang berbakti. Yang menderma di waktu senang dan susah, dan menahan marah, dan memaafkan manusia, dan Allah kasih kepada mereka yang berbuat kebajikan”.  -  surah Imraan: 133 -134


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...