Monday, January 24, 2011

Pelik bin Ajaib - SubhanAllah

1.   SubhanAllah , Ular Berkepala Lima



SubhanAllah, itulah sahaja ungkapan yang keluar dari mulut penulis apabila menerima email dari seorang sahabat. Sebelum ini kita hanya dipaparkan dalam Tv atau buku cerita sebagai mitos agama Hindu mengenai ular kepala dua atau tiga.. gambar ini dirakam oleh seseorang dan di email serta di fowardkan kepada penulis. Bergerun juga kita melihatnya. Itulah kebesaran Allah. " kalau Allah mahu jadikan sesuatu ia akan jadikan mengikut kehendaknya." Allahhu Akbar. " سبحان الله خالق… كل شيء"

2.   Saintis Bingung Ayam Jantan Bertelur

Tuscany, Itali. Seekor ayam jantan bernama Gianni bertelur beberapa hari selepas semua ayam betina di reban tempat ia tinggal  dibaham seekor musang.
Pertukaran jantina itu mengejutkan saintis di Pertubuhan Pertanian dan Perladangan, sebuah agensi milik PBB, yang merancang untuk mengkaji DNA Gianni bagi mencari punca fenomena itu berlaku.
" Ia mungkin disebabkan gen kesinambungan hidup primitif. Selepas semua ayam betina tiada,ayam jantan itu perlu memastikan ia mempunyai baka dengan menjadi ayam betina " kata seorang pakar agensi berkenaan,Donato Matasssino. Menurutnya, ayam jantan itu akan dihantar ke beberapa makmal di Itali untuk satu siri ujian genetik dan tingkah laku. " Ujian ini akan membolehkan kami merungkai misteri DNA yang menyebabkan ayam itu mempunyai fungsi dua jantina-Agensi. ini semua adalah kehendak Allah , kalau Allah mahu jadikan sesuatu, maka jadilah ia. Kita sebagai orang Islam tak payah berfikir tentang zat Allah.

3.   Ular Senduk Beranak dan Bukan Bertelur




selalu kita dengar ular bertelur ..ha ini dia ular senduk beranak pulak ye..itulah semua kuasa Allah..
Gen Fujita said...
Ini merupakan apa yang dipanggil Ovoviviparity, di mana telur akan kekal di dalam badan haiwan sampai ia menetas. Sesetengah spesies ular memang macam ni. Sesetengah binatang lain macam ikan jerung pun macam ni jugak, dia nampak macam beranak, tapi sebenarnya telur dia dalam badan induk dia, menetas, baru keluar. Masya Allah. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...