Saturday, May 21, 2011

Ya Allah, Selamatkanlah Anak2 Yatim

klik
Bencana alam berlaku di sana sini seluruh dunia. Apakah petandanya semua ini?





Sungguh menyayat hati bila terbaca berita macam ini. Madre tak boleh nak bayangkan nasib anak2 yang masih tertimbus tu. Ya Allah, hanya Engkau yang Maha Mengetahui. 
"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah.Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang2 sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami, ampunilah kami dan rahmatilah kami, Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir"
(Al-Baqarah)
(sumber)



Tanah runtuh: Mangsa nampak kawan-kawan sudah tertimbus
KAJANG: "Saya nampak kawan-kawan yang berada bawah khemah sudah tertimbus, cuma nampak tangan dan kepala mereka. Masa yang sama, ketika saya menoleh ke belakang ternampak tanah runtuh," kata seorang penghuni rumah anak yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Mohd Faizal Isni, 17.
Menurut Faizal, ketika ketika kejadian dia pergi ke tandas dan tiba-tiba kejadian berkenaan berlaku dalam seklip mata.
Sementara itu, Ketua Warden Rumah Anak Yatim, Mohamad Hambali Ismail,34, berkata, ketika kejadian berlaku, seramai 23 penghuni sedang membuat persiapan untuk menyambut ketibaan rombongan FINAS yang dijadualkan makan tengah dan beramah mesra dengan penghuni rumah terbabit.
ketika kejadian jam 2.15 petang itu, anak yatim terbabit berlatih kompang dan nasyid sementara menunggu ketibaan tetamu.
"Pada waktu itulah saya terdengar bunyi dentuman kuat, tiba-tiba tanah kejar saya dan tidak dapat berbuat apa-apa sebaliknya terpaksa lari menyelamatkan diri," katanya.
Rumah anak yatim itu mempunyai 34 penghuni lelaki. Setakat ini, dua penghuni maut dan enam pula cedera parah.


Gambar ini dirakan sebelum kejadian tanah runtuh berlaku. Mereka ketika ini sedang berlatih nasyid. Tengok la wajah anak-anak kecil yang berserban dan berjubah. Mereka pergi selama-lamanya menemui Allah Yang Esa.

Al Fatihah.


Kredit gambar kepada team Kerabu Bersuara

2 comments:

Elle Who? said...

Al-Fatihah untuk mangsa ...

Madre Amor said...

Bismillahirrahmaanirrahiim
Alhamdulillahirobbil'aalamiin.ArrahmaanirRahimimaalikiyaumiddiin.iyakana'abuduwaiyaakanasta'iin.ihdinassiratolmustaqiim.siraatollazina an'amta 'alaihim ghairilmaghdhuubi'alaihim waladdhaalliin.aamiin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...