Saturday, May 7, 2011

Wahai Lelaki, Jagalah Aurat Kamu Juga

  • Adeq tu konon2nya nak jadi  "jejaka idaman Malaya" .. huhu!
    Bang Long, kau pula  nak jadi pelawak ke?
     Assalamu'alaikum,
    Bila setiap hari asyik bercakap, berleter pada anak2 lelaki Madre yang dua orang ni, rasa macam hampir putus asa....Bila lah agaknya mereka ni nak sedar dan terjaga dari lena yang panjang. Mentang2 lah mereka telah berada dalam "zon selesa" dilimpahi kehidupan yang tidak sepayah Madre (masa kecil2 dulu).
    Dengan berbekalkan iman yang senipis kulit bawang, kadang2 Madre terasa sangat bimbang memikirkan nasib masa depan anak2 lelaki ini. Sebagai seorang ibu, doa' tu memanglah tak pernah putus....tiap2 hari berdoa' untuk mereka. Madre rasa anak2 lelaki Madre ini seperti tidak ada cita2. Bila ditanya kamu nak jadi apa? sampai sekarang pun masing2  tak boleh beri jawapan ke arah mana tumpuan bidang kerjaya yang ingin di capai untuk menyara diri dan keluarga sendiri satu hari nanti.

    Bagi Madre, mendidik anak lelaki dalam segala hal memang sangat mencabar dan menguji kesabaran hati ini berbanding dengan anak perempuan. Dari bab pelajaran, menjaga solat, menjaga aurat hingga akhlak sahsiah pun terasa begitu payah sekali.
    Entahlah, Madre tidak nafikan memang masih banyak  kelemahan diri ini yang perlu diperbaiki. Madre berazam dengan apa cara sekali pun selagi ianya tidak melanggar syariat, Madre akan berusaha kerana ingin sekali melihat semua anak2 Madre berjaya mengejar kebahagiaan dunia dan akhirat sebelum sampai masanya Madre menutup mata.

    Kepada Bang Long Dan Adik, tolonglah  selalu buat "solat istikhara" sebab selamanya kamu taknak ikut apa yang ummi cadangkan walaupun ummi rasa ia bersesuaian untuk kamu.

    * Ingatlah ya!! tindakan SEGERA " ASAP "
    1.JAGA SOLAT... solatlah dengan sempurna dari mula berwudhu' dan menutup 'aurat semasa solat (jangan sampai tidak sah)

    2. Kerjakan Solat Istikhara


    "Istikhara" means to seek goodness from Allah (Exalted is He), meaning when one intends to do an important task they do istikhara before the task. The one who does the istikhara is as if they request Allah Almighty that, O the Knower of Unseen (Exalted is He) guide me if this task is better for me or not?

    According to Bukhari, Volume 2, Book 21, Number 263:
    Narrated Jabir bin 'Abdullah :The Prophet (Sallal Lahu Alaihi Wasallam) used to teach us the way of doing Istikhara, in all matters as he taught us the Suras of the Quran. He said, "If anyone of you thinks of doing any job he should offer a two Rakat prayer other than the compulsory ones and say (after the prayer):

    WAY TO PERFORM ISTIKHARA: First pray Two Cycles (raka') of ritual Prayer (nafil) such that in the first raka' after Surah Fatiha (Allhamd) recite Surah al-Kafirun (Chapter 109) and in the second raka' after Fatiha (Allhamd) recite Surah al-Ikhlas (Chapter 112). After finishing prayer recite this (supplication/dua'): Dua in Arabic Text above.

    TRANSLATION: "O Allah! I seek goodness from Your Knowledge and with Your Power (and Might) I seek strength, and I ask from You Your Great Blessings, because You have the Power and I do not have the power. You Know everything and I do not know, and You have knowledge of the unseen. Oh Allah! If in Your Knowledge this action ------------------------------------------------ (which I intend to do) is better for my religion and faith, for my life and end [death], for here [in this world] and the hereafter then make it destined for me and make it easy for me and then add blessings [baraka'] in it, for me. O Allah! In Your Knowledge if this action is bad for me, bad for my religion and faith, for my life and end [death], for here [in this world] and the hereafter then turn it away from me and turn me away from it and whatever is better for me, ordain [destine] that for me and then make me satisfied with it."

    How many times?
    It depends. Sometimes it takes only once to get the answer and sometimes it takes longer. It is better to do istakhara seven (7) times. If you have received an answer as explained in the section below, stop doing istikhara. You do not have to continue to do isitkhara for 7 days. It is better that right after reciting the supplication, given above, sleep with ablution (people who cannot keep the ablution for longer times due to health problems do not have to worry about ablution before falling asleep) facing the direction of the Qibla (facing the Qibla is not required but it is a Sunnat of our beloved Prophet Peace Be Upon Him). It is better to recite salutations (durood/ salawat) on the Prophet Allah's Grace and Peace be upon him before and after the above Dua (supplication).

    Answer: If in the dream one sees whiteness (means any thing white in color, for example: milk, white paper, white sky, white clothes, white light etc.) or greenness (means any thing green in color, for example: grass, plants, trees, green clothes, green light etc.) then understand that this task is better and if one sees redness (means any thing red in color, for example: blood, red clothing, red fruit, red light etc.) or blackness (means any thing black in color, for example: black water, black light, black clothings, black sky, black wall etc. ) then understand it is bad and avoid it.

    If do not remember any dream or do not see any colors then follow your heart. Whatever intention grows stronger in your heart regarding your targated work follow it after seven days of Istakhara.


2 comments:

Amalina Sulaiman said...

I LOIKE THIS POST! hehehehe...x susah sebenonye nak jage malina kan mi kaaannn? hehehe

Madre Amor said...

semua akan jadi susah bila taknak dengar nasihat orang tua.
Sekian, Terima Kasih. weeeeee...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...