Sunday, April 29, 2012

Persoalan Yang Tak Terjawab

Bila menonton video dalam internet tentang kekejaman polis membelasah peserta BERSIH 3.0   , Madre pun  tak terkecuali utk  memberi pandangan dan reaksi spontan ttg video itu... Tapi ada komen yg tercetus  dari anak2 mahasiswa yg bakal mewarisi kepimpinan negara di masa hadapan menjentik minda kita untuk memikirkan sejauh mana mereka itu sedar  ttg apa yg  berlaku di sekeliling mereka.
*******************************************************************************************************

    • Amalina Sulaiman haiyoooo...hapeee la pulis ni da xde keje ke...ish3


    • Rusitah Abdul Latif Kalau iye pun nak tangkap, gari je lah kan?,
      kenapa dibelasah ramai2 macam tu...sangat kejam.

    • Afiqah Affandi 
      Klau polis pukul rakyat dikata zalim.. klau rakyat terbalikkan kete polis pukul polis memusnahkan harta benda awam xdikira zalim.. human havr flaws.. polis pon xsuka buat keje mcm tu.. lg baik spend masa kt umh dgn family.. tp demi keamanan
       ngra perlu ikut telunjuk kerajaan berkuku besi.. klu pembangkang jd kerajaan satu hari nt polis tetapdgn tugasnya dan mengikut arahan kerajaan pd masa tu.. tp rakyat xtau bersyukur dengan menuding jari pada satu pihak.. coin have two sides people.. we must think b4 we talk..


    • Rusitah Abdul Latif Dalam video tu nampak jelas kezaliman anggota polis yg terlibat ,tidak profesional menjlnkan tugas utk menjaga keamanan.
      Yg penting kita semua tau TIDAK SEMUA POLIS MACAM ITU. Kalau mereka menghayati ajaran Islam, ingat akan hukuman di akhirat bahawa setiap perbuatan di dunia akan mendpt pembalasan. Kezaliman yg dilakukan oleh sesiapa saja akan di bicarakan di mahkamah Allah. BERTAUBAT LAH sebelum terlambat.



      • Afiqah Affandi yeah ur right coins have two sides..


      • Afiqah Affandi 
        bukan niat untuk mengajar tp berkongsi pendapat.. sesungguhnya manusia yang baik adalah manusia yang tidak menyebarkan keburukan/ membuka aib org lain pada khalayak umum.. tiada manusia yang maksum seperti nabi Muhammad S.A.W.. semuanya melakukan kesilapan.. tp kita seharusnya bertaubat dan memohon keampunan agar diampunkan dosa yang kadang kala kita tidak sedar melakukannya.. apa yang kita mampu buat adalah berdoa agar kita tidak tergolong dalam golongan org yang menyebarkan fitnah baik dipihak kerajaan mahupun dipihak pembangkang.. berdoalah agar kita mendapat pemimpin yang betul2 menegakkan syiar Islam dan suatu hari nanti.. wallahua'lam..

Pada dasarnya Madre memahami ttg perhimpunan BERSIH 3.0 Duduk  Dan Bantah itu adalah sebagai tanda protes rakyat ttg beberapa perkara yg tidak diendahkan oleh pimpinan kerajaan. Dah namanya duduk, sepatutnya duduk berhimpun saja lah kan?  tapi, apa yg berlaku adalah sebaliknya...kecoh sana, kecoh sini ......mesti ada sesuatu yg tak kena ni!!!!

PROVOKASI?????????
betul ke????????wallahua'alam

Setiausaha umNO Bandar Tun Razak Mengesahkan Lagi Polis Terlibat Menyamar Kumpulan BERSIH(sumber)


http://www.facebook.com/zaharin.m.yasin?sk=wall

Statement saudara Zaharin, Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak mengesahkan lagi polis terlibat menyamar kumpulan BERSIH dengan tujuan membuat provokasi dan hura-hara juga kacau bilau di Himpunan AMAN Duduk dan Bantah KL 428.. Membodohkan orang, dalam tak sedar membodohkan diri sendiri di khalayak.. Macam la BERSIH tak tahu yang mula merempuh pagar di Dataran tu geng2 diorg.. 


Lihat pula gambar-gambar dibawah yang boleh merungkaikan siapa yang sebenarnya yang mencetuskan huru-hara pada Bersih 428 tersebut.. 



Lihat juga video SB yang membuat provokasi kantoi....



Sungguh sayang apabila pihak polis mengetahui dan berbangga dengan sejarah penubuhannya oleh penjajah kafir tetapi tidak mengetahui bahawa struktur kepolisan sesungguhnya telah pun wujud dalam Islam sejak zaman Khalifah Umar Bin al-Khattab lagi. Malah struktur polis wajib didirikan atas dasar Islam, bukannya sebagai kesinambungan dari struktur warisan penjajah!!!

2 comments:

en. shafiQ said...

institusi polis mulanya d zmn khalifah Umar R.A. an?

Madre Amor said...

en. shafiQ:maaf,Madre tersilap rupanya,dah betulkan.. jazaakAllahu khairan,terima kasih sudi beri teguran. Alhamdulillah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...