Sunday, June 19, 2011

Impian Kini Terlaksana

Akhirnya impian  Madre untuk buat sendiri simenfero bukan lagi angan2 kosong (klik sini). Ianya telah tercapai dan siap dalam tempoh 45 hari dengan 5 buah meja + 4 buah bangku setiap satu.


 Lepas ni teringin ler pulak nak  belajar buat kolam dengan air terjun serta lain2. Apa salahnya beragan2 dulu...bukannya kena bayar pun!



Replika buah manggis ni sebenarnya tong sampah, boleh buka-tutup

Replika cendawan pun ok juga

 Terima kasih kepada semua anak-anak "buah2an" seramai 10 orang yang bekerjasama . Walaupun
sebenarnya hanya beberapa orang saja yang memperlihatkan kesungguhan untuk menyiapkan kerja. Madre memang rasa terkilan dengan sikap beberapa orang yang bercakap tak serupa bikin.
Pernah juga beberapa kali Madre terpaksa bertungkus lumus seorang diri buat kerja di bengkel serta membersihkan kawasan sekitar tempat projek simenfero tersebut...Rasa kecewa juga kadang2 dengan sikap seorang kawan yang seakan2 ingin menggagalkan projek ini. Namun, Alhamdulillah! Allah sentiasa bersama hambaNya yang sabar.





















Hakikatnya memang tidak mudah untuk menyiapkan 5 meja dan 20 bangku simenfero itu dengan kekuatan anggota dari unit yang berlainan . Kalau nak dikira tenaga dan wang ringgit dari poket sendiri pun memang berbaloi2 jugalah..tapi, Madre rasa puas hati . Mudah2an ianya akan menjadi sebahagian dari amal jariah yang ditinggalkan untuk kegunaan ramai.













Bila boss anjurkan pertandingan lanskap, berebut2 pula 4 kumpulan yang bertanding memilih set meja dan bangku yang paling cantik buatan kami. Akhirnya, kumpulan Madre sendiri pun terkulat2 putih mata..
Nasib...nasib!!! Sabar jer lah Madre....





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...