Wednesday, September 21, 2011

Juadah bila " akak " tak ada di rumah

Dah dua minggu akak balik semula ke KL utk sambung pengajian. Madre terasa kehilangan yang amat sangat kali ini sebab selama 4 bulan yg lalu dapur rumah sentiasa  "berasap" (istilah dulu2)...hehe padahal sekarang ni mana ada asap pun kat dapur sebab guna gas dan letrik giteww.
Madre Amor mengaku memang tak mampu nak sediakan juadah utk keluarga bila setiap hari keluar  rumah di awal pagi dan baliknya menjelang malam. Menjadi isteri dan ibu ber KERJAYA begini terpaksalah terima hakikat jika sekiranya dilabelkan sebagai bukan isteri dan ibu MITHALI,  adehhhhh.... sedih.
Hurmmm!!!tapikannn, nak wat camno. Nak tak nak bila anak dara tak ada kat rumah, hubby kena beli saja lah makanan tu.. kan3?  Ada pun anak2 teruna yang dua orang tu macam lebih kurang sama je.... Masing2 ada kelebihan dan kekurangan, syukur..Alhamdulillah!! tak tau Madre  nak cakap apa.
Yang pasti "Bukan salah ibu mengandung, memang dah nasib permintaan badan" agaknya....
Bagi Madre sebenarnya bukan susah sangat kalau nak masak, cuma perlu peruntukkan sedikit masa. MASA itu lah yg Madre rasa kekurangan. Kalaulah hubby  seorang yg rajin ke dapur, tak payah lah nak beli makanan di luar...tapi  orang kata bukan semua lelaki suka ke dapur. Tengok aje la tu..
hahaha!!Very simple dan ambil mudah jer my darling hidangkan makanan atas meja.Hohoho... Kira ok lah tu, janji dapat makan.. kenyang.
BISMILLAH
.


Kalau akak ada, tentu bukan macam ni cara hidangannya kan?



begedel...sangat berminyak

ini  ialah jering rebus!!! dimakan dengan kelapa parut yg digaul gula+ garam

                                              Nasi Ayam Goreng, hmmmm, Madre tak suka sebab terlalu berminyak

Wowwwww! Roti Jala kesukaan saya.  Thanx, Hubby 
Akak kat sana, belajar rajin2 tau....susah macam mana pun perlu tabah, yakin dan lakukan dengan ikhlas "kerana Allah" supaya ia menjadi satu ibadah. Adat belajar memang macam tu, kadang2 stress dibuatnya!
 Ingat ye kak!! perkara yang sangat penting
 .....
Nawaitu kita  LILLAHI TA'ALA .
luv u, bebeh!!


1 comment:

Amalina Sulaiman said...

OLOLOLOOO....saye rase touched sangat bace entri ni...thanks mak for appreciating me like this...i feel extremely happy n touched... :) I love you with alll my heart ! xoxo

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...